Stunden är kommen!

Standard

Nu, just nu, så finns den här bloggen. För fem minuter sen så fanns den inte. Men nu. Tanken är att det är här som jag ska visa de saker som jag bakar och skapar i mitt kök. Inte så mycket mat, för det är jag inte så bra på. Men. Bakning. Kakor. Tårtor. Pajer. Bakelser. Allting som jag vill prova, oavsett om jag lyckas eller failar miserabelt, så vill jag visa det här. Dels för att det är roligt att att få visa andra vad jag kan, och dels för att jag kanske i framtiden kan använda det här som en måttstock, ett påtagligt bevis på vad jag har lärt mig. Förhoppningsvis. Så. Här är vi nu.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Det här är min senaste skapelse. En Angel food cake, med cream cheesefrosting, färska hallon och blåbär från Dalarna, och maränger.

About Hausfrau Lange

Det händer något speciellt med mig när jag bakar. Min inre hausfrau kommer ut. Hon har ett rutigt förkläde, en tjock blond knut i nacken och går upp klockan fem för att baka bröd. Min inre hausfrau tar över rätt ofta. Och jag gillar henne, så det är okej.

One response »

Kommentera

