Frosting; något livsnödvändigt

Standard

Ett vanligt misstag när man gör brownies är att inte ha frosting. Man ska alltid ha frosting. Om jag kunde ha frosting på min mat så skulle jag det. Lägg detta på minnet: allt som du kan frosta, ska du frosta. The end.

Vaniljsmörkräm

Ingredienser
1 cup mjukt smör
1 tesked vaniljextrakt/vaniljsocker
4 cups florsocker
2 matskedar mjölk

Gör såhär
Rör ihop det mjuka smöret, vaniljextrakt och 1 cup med florsocker. Blanda väl och ha i resterande florsocker 1 cup i taget tills allt är i. Ha sen i mjölken. Jag tror egentligen att man kan ha i lite mer mjölk än vad som anges, jag tyckte att den här blev lite väl tjock och den blev varken fin att spritsa eller smeta. Man kan nog även skippa lite florsocker… Det ilade lite i tänderna när man åt den. En aning overkill. Men den milda vaniljsmaken passade jättebra med browniesarna.

Här hittade jag receptet.

About Hausfrau Lange

Det händer något speciellt med mig när jag bakar. Min inre hausfrau kommer ut. Hon har ett rutigt förkläde, en tjock blond knut i nacken och går upp klockan fem för att baka bröd. Min inre hausfrau tar över rätt ofta. Och jag gillar henne, så det är okej.

Kommentera

